MIŚ PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNO - TERAPEUTYCZNE
Nasze przedszkole jest placówką realizującą założenia edukacji włączającej, zapewniająca wszystkim dzieciom, niezależnie od ich poziomu rozwoju psychofizycznego, zdolności oraz indywidualnych potrzeb – wychowanie i edukację w środowisku lokalnym w ścisłej współpracy z rodzicami i specjalistami niezbędnymi dla zapewnienia potrzeb dziecka. Społeczność naszego przedszkola tworzą dzieci w normie rozwojowej oraz dzieci niepełnosprawne, przede wszystkim dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju.
Realizujemy ideę wspólnego, korzystnego dla wszystkich, wychowania i edukacji dzieci niezależnie od ich stanu zdrowia, zdolności, specyficznych potrzeb i ograniczeń.
Koncepcja Przedszkola Integracyjno-Terapeutycznego Miś oparta jest na programie autorskim organu prowadzącego Wyższej Szkoły Uni-Terra.
Zespół Przedszkola tworzy starannie dobrana kadra oraz grupa specjalistów wspomagających ich pracę: lekarz neurolog, psycholog, pedagog, logopeda, dietetyk, rehabilitant, terapeuta SI. Pracują zespołowo, co daje gwarancję kompleksowej terapii oraz stałego i aktualnego przepływu informacji o postępach Państwa dzieci.
Oferujemy bogaty wachlarz zajęć:
- wczesna nauka czytania metodą sylabową prof. J. Cieszyńskiej
- profilaktyka i terapia logopedyczna
- integracja sensoryczna
- terapia ręki
- zajęcia polisensoryczne
- metoda Knillów – Programy Aktywności-Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja
- metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- dogoterapia
- rytmika z elementami tańca
- gimnastyka korekcyjna
- zajęcia plastyczne i teatralno-ruchowe
- zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci z ryzykiem dysleksji, z opóźnionym rozwojem mowy, z nieustaloną lateralizacją, z dyspraksją, dzieci leworęcznych, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
- zajęcia kulinarne uwzględniające kształtowanie właściwego podejścia do odżywiania i zdrowego stylu życia
- zajęcia z eksperymentami – „Przedszkolak-Odkrywca-Geniusz”
- aktywne warsztaty przygotowujące dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole
- język angielski
Dla dzieci z autyzmem oferujemy terapię neurobiologiczną, prowadzoną zgodnie ze standardami wyznaczonymi przez Panią Profesor Jagodę Cieszyńską. W ramach terapii prowadzona jest: stymulacja słuchowa, komunikacja ułatwiona, metoda komunikacyjna, programowanie języka, symultaniczno - sekwencyjna, nauka czytania, terapia funkcji wzrokowych, stymulacja funkcji motorycznych, stymulacja pamięci, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, logoterapia.